Picture
<---- såhär trött blir man på kalas!

I helgen har det varit mycket att göra.
I lördags hälsade jag på lillmatte nere
vid vattnet, hon hade sovit i tällt med
några kompisar. Det var en lång
prommenad, så matte bar mej en bit
också. Sedan ungefär klockan 15.30
så åkte vi på 50-års kalas. Jag skötte
mej bra enligt husse och matte.

Man blir ju trött av att hälsa på en massa människor, så jag somnade mitt på gräsmattan.
Min husse och matte var så glömska så att dom glömde min mat, jag fick äta potatisgratäng
och fläskfilé istället. Det var MUMMA! Seda kom vi hem vid 1-tiden och då var det bara
piss-o-gå-o-lägg-sej!

Idag så åkte lillmatte på fotbollsmatch i Bredbyn. Jag fick följa med och kolla. Där träffade jag
Sally, jag har träffat henne en gång förut, men då tordes jag inte gå fram. Men idag var jag
modigare! Vi lekte och busade under halva matchen och efteråt fick vi springa lösa och busa
på fotbollsplanen. Det var JÄTTE KUL!!!
Efter det så åkte vi till lillmattes mormor och var där ett tag, och sedan när vi kom hem så
var lillmatte med en kompis, hon som äger Sally.



Kolla gärna Sally's hemsida också :)

Carola Nyström
6/24/2012 04:05:03 am

Åå så mysigt ni verkar ha de. Ha de gott och hälsa husse och mattarna!

Reply
Lizton
6/24/2012 07:04:41 am

Mattarna och hussen hälsar och längtar tills vi träffas i höst!

Reply



Leave a Reply.